les acàcies

“I escampem per la plaça major d’aquest neguit serramostre de mel i de llet i de fulles”

(Maria-Mercè Marçal)

M’embarranco en el camí de la lluna
On hi ha una pluja de cuques de llum,
El bosc és ple de fades i gnoms
Que surten a ballar amb les bruixes.

Sota el perfum d’aire de les acàcies,
Una dona em tatua al braç un drac;
És tan màgic, que m’estarrufa pols al nas
I un infant em regala una baldufa.

Sóc presoner d’un averany estrany,
Aprenc els símbols del foc. Sóc una faluga
Al teu vestit de núvia de la lluna.

Em perdo, no trobo la sortida del laberint,
I, en no trobar-la, m’engoleix la nit,
Foscor de miracles, estels i neguits.

Autor: Ferran Aisa

Ilustración: Joan Brull, “Ninfas del ocaso” (1898)

Deixa un comentari

